Einde radiostilte

Het is bijna middernacht als ik dit blog schrijf en we zullen hem plaatsen via de ssb-zender (radio). Vanochtend zijn we om 9.30 uur vertrokken vanaf Madeira richting de Canarische eilanden en we hebben er bijna 100 mijl opzitten. We hebben tussen de 15 en 21 knopen wind en schieten lekker op, nog 170 mijl te gaan.
Maar eerst even een korte update over de afgelopen weken. Op 6 oktober kregen we bericht dat de gezondheid van Peter zijn moeder hard achteruit ging. Nog dezelfde dag zijn we terug naar Nederland gevlogen, om de dagen erna samen met de broers en zussen te waken. Op 9 oktober is zij ‘s ochtends vroeg overleden omringd door alle 4 haar kinderen. Daarna kom je in de mallemolen van het regelen van de uitvaart en het versturen van de kaarten e.d., maar ik denk dat we op een mooi en warm afscheid kunnen terugkijken.
Het weer in Nederland was alles behalve warm, met 7 graden was het ronduit koud en ik ben blij dat we nu weer ‘back on track’ zijn met een temperatuurtje van rond de 20 graden (‘s nachts).
Sinds maandag zijn we terug op de boot, maar het weer was er nog niet naar om te vertrekken. De generator was inmiddels aangekomen en met hulp van de havenmeesters is hij aan boord gezet en had Peter mooi enkele dagen om te klussen. Maar vandaag konden we gaan en zeilen nu over een door de maan verlichte oceaan.

4 Comments:

1. Fijn dat jullie weer terug aan boord zijn om de zeiltocht voort te zetten.
    Goede reis verder toegewenst.

2. Hallo Ria, fijn dat jullie er bij waren bij het afscheid van Peter zijn moeder. Ik zal me even voorstellen. Via Paulien ben ik op jullie weblog terecht gekomen, ze is mijn nicht. En we hebben dezelfde voorliefde voor de zee. Verwant en opgegroeid bij de zee werd ik gelijk geraakt door jullie reis over de golven. Mijn leven ziet er totaal anders uit als landrot. Maar toch zijn er zeker overeenkomsten. Daarom ook de tekst op mijn weblog: Zee, leef ik net als jij…..voortdurend in beweging. Ik ga je blogs volgen over jullie reis over het water met de zeiljacht. Ik voel de wind, ruik de zee en dein mee op de golven. Heerlijk! Ondertussen beschrijf ik mijn leven aan land. Een goede vaart en tot blogs, Neeltje

3. Goede vaart! Geniet ervan!!!