Cabo Verde – Suriname dag 7

Een bijzonder moment: vanochtend om 5.00 uur boordtijd (6.00 uur utc) hebben we het magische halfweg-punt bereikt. We hebben er 950 mijl op zitten en hebben dus nog 950 mijl te gaan tot de uiterton bij Suriname.

Dit vinden wij een klein feestje waard. Net als bij de Vaguebond kwamen er bij ons ook maar 2 personen opdagen. Maar niet getreurd, het flesje halfweg-bubbels werd toch open getrokken. Dit hebben we om 17.00 uur gedaan, omdat we om 5 uur ‘s ochtends nog geen zin hadden in wijn.

Verder kregen we vandaag een kadootje van onszelf: We mochten met de sateliettelefoon alle drie onze kinderen bellen. Wat fijn om ze weer even te horen.

Bij een feestje hoort ook lekker eten en hebben we een lunch gemaakt met crostini met avocado-pesto mousse en parmaham en heeft Peter zijn best gedaan om een mooie tonijn aan de haak te slaan. Het was 2 keer raak, echter de eerste keer ging de vis er vandoor met het aas en haakje en de tweede keer met de complete lijn. Het waren dan ook echt enorm grote vissen en er stond iets teveel wind om ze binnen te halen. Ondanks dat we langzamer probeerden te gaan varen, waren de vissen toch sterker dan wij. De rest van de oversteek zal er dan ook weinig meer gevist worden of het moet echt windstil worden dan kan het altijd nog met de handlijn.
Dus in plaats van verse vis eten we vanavond paella met kokkels en vis uit blik.

2 Comments:

1. Beste Peter en Ria, fantastisch zoals jullie voortgang maken. Nu geloof ik het verhaal van de Vliegende Hollander pas echt. Hoe dan ook, gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! En verder succes met jullie tocht.

2. Proficiat met julle halfweg-mijlpaal!
    We volgen jullie op de voet en tellen mee af!